Да говорим за необходимостта от почистване на офиси отдавна не е необходимо. Поддържането на висок стандарт на хигиената в работните помещения е част от положителния имидж на успешната фирма.
Правила за почистване на офиси – особености и изисквания
Има определени правила при почистване на работните помещения в офиса, които осигуряват този висок стандарт.
Служителите във фирмата възприемат чистотата и високата хигиена като част от реда при работа. Подредеността на работното място и блестящите повърхности, които ги посрещат показват високо ниво на организиране на процесите във фирмата. Докато клиентите не стигат по-далеч от заседателната зала или приемната, рецепцията или офисите на ръководителя на конкретен проект, то сл служителите ежедневно използват гардеробната, стаята за почивка, тоалетната, кухненския бокс.
Препоръчителни правила при почистване на офиса
Професионалистите знаем как да осигурим и поддържаме чистота в съвременния офис. Отвикнахме отдавна от „чистачката“ – жена в неугледна манта, която върви с парцалена четка и почиства с кърпа. Новата реалност изискват да се използват професионалните услуги на фирма за почистване. Обстановката и спецификата на офис организацията на една успешна компания изисква професионален подход, използване на ефективни и безопасни препарати.
Офисът е затворено пространство, което ежедневно се посещава от голям брой хора – клиенти, служители, доставчици, специалисти, поддържащи различна офис инфраструктура.
Обикновено на най-масивна атака със замърсители, вируси и бактерии са изложени:
- Фоайето, рецепцията, стълби и коридори.
- Входове, дръжки на врати, плотове, маси, столове за посетители, мебели.
- Кухненски бокс, стаи за срещи и отмора.
- Санитарни помещения.
Големите пространства, ограниченото време, за което трябва да се почисти офиса, наличието на скъпа техника и мебели, многото офис аксесоари, изискват професионално почистващо оборудване.
Начини за почистване на офис
Офисът изисква:
Ежедневно поддържане на хигиена в удобно време – сутрин или вечер. Включва отстраняване на прах от повърхности, разположени на човешка височина. Забърсване на мебели и офис оборудване с подходяща суха кърпа.
Измиване на замърсени места – пластмасови, стъклени и други повърхности. Особено внимание към вратите и дръжките на вратите. Почистването на витрини, ако са налични, също е важно.
Почистване на мека мебел и меки подови настилки с прахосмукачка. Почистване на кошчетата за отпадъци. Миене на подове с подходящ безвреден препарат. Изхвърляне на боклука.
Процедурата за почистване на офис помещения варира в зависимост от предназначението на помещението. Правилата за почистване на кухненски боксове и бани се различават от почистването на заседателната зала. В тоалетната стая прахосмукачката се заменя с мокро почистване. ВиК инсталации, фаянсови плочки и подове се измиват и дезинфекцират тук всеки ден.
Периодично дълбоко почистване на труднодостъпни места, предмети и повърхности. Процедурата включва: миене и почистване на осветителни тела; измиване на прозорци и врати; почистване на радиатори, климатици, тръби; чистене на мебели с препарати, други; измиване и дезинфекция на домакинските уреди – хладилник, микровълнова фурна, печка, кафе машина. Услугата на Sauber за абонаментно почистване на офиси е отлично предложение за пориодично почистване на офисите на вашата компания.
Локално почистване на определени помещения през работния ден.
Важно е да не се нарушава реда на работните места на служителите и тяхното спокойствие. Да не се местят документи или канцеларски материали. Редът в шкафовете и по рафтовете не трябва да се нарушава.
Професионалните служители на почистващи фирми знаят всички особености и правила за почистване на офис помещения. Именно те могат да създадат онази безупречна атмосфера, в която е лесно да се работи и да е приятно да бъдеш.